Zboží v oblasti hobby nejvíce nakupují Češi na přelomu jara a léta
Celoročně nejprodávanějším druhem zboží v oblasti hobby je zahradní sortiment. Se svými prodeji zaujímá téměř třetinový podíl, jak ukazují statistiky šumperského hobbymarketu Kinekus, který je součástí obchodního Družstva CBA.
Mezi nejvíce oblíbené skupiny pak patří i zboží do kuchyně a oblast železářství. Nejstabilněji prodávaným sortimentem je pak zboží určené do koupelen a pro úklid, rovnoměrně v průběhu roku se prodává i sortiment pro zvířata. Data zároveň ukazují, že Češi za zboží v hobbymarketech nejvíce utrácí na přelomu jara a léta.
Šumperský hobbymarket Kinekus utržil za loňský rok více než 33 milionů korun, největší měrou se přitom na tržbách podílelo zboží určené pro zahradu. V ročním úhrnu zaznamenalo podíl více než 29 procent, skupinám sortimentu přitom vévodilo téměř po celý rok, konkrétně od února až do října. Největší zájem byl o toto zboží od dubna do července, kdy každý měsíc tržby z tohoto sortimentu převýšily jeden milion korun.
Druhou nejoblíbenější skupinou sortimentu je zboží určené pro kuchyně, největší zájem o ně je především v zimních měsících, konkrétně v prosinci a lednu. V únoru a březnu pak podle statistik hobbymarketu figurovalo na druhém místě za zahradním sortimentem. Kuchyňské zboží zaznamenalo v úhrnu podíl více než 11 procent. Podobně vysoký podíl pak zaznamenalo i železářství, konkrétně 11,4 procenta, v období od dubna do října bylo zároveň druhým nejprodávanějším druhem sortimentu.
Nejstabilněji prodávaným zbožím je sortiment určený pro koupelnu a úklid. Podobně rovnoměrné prodeje zaznamenal Kinekus také v případě zboží určeného pro domácí mazlíčky, opět s určitým nárůstem okolo Vánoc.