Lidé v době pandemie nakupují ve velkém sběratelské předměty
Češi se v době koronavirové vrhli na sběratelství. Online tržiště Aukro eviduje v této oblasti ohromný nárůst nabídek i prodejů. Zatímco v květnu loňského roku se prodaly sběratelské předměty za 57 milionů korun, ve stejném měsíci letošního roku byly tržby v této oblasti přes 90 milionů korun.
Od začátku letošního roku do konce května lidé za sběratelské předměty utratili 412 milionů korun. Za celý rok 2018 to bylo přitom jen půl miliardy a loni 717 milionů korun.
Tradičně nejsilnější kategorií je numismatika. Za sběratelské mince lidé letos utratili prostřednictvím Aukra zatím 184 milionů korun. Loni to bylo za celý rok 294 milionů a v roce 2018 pak 205 milionů.
Velký zájem je i o bankovky. Letos se jich do konce května prodalo za 26 milionů. Tradičně velký zájem je i o známky, nebo historické pohlednice.
Aktuálně lidé přes Aukro nabízí v sekci sběratelství několik stovek tisíc položek. Převažují pohlednice, kterých je na prodej skoro čtvrt milionu. Další tradičně silně zastoupenou položkou jsou známky.
V sekci filatelie je nyní přes sto tisíc nabídek. Češi jsou sběratelstvím doslova posedlí, sbírají prakticky všechno. Ke kuriozitám patří například kominické kalendáře, nálepky z ovoce a zeleniny, vkládané obrázky ze žvýkaček, cínoví vojáčci a podobně.